OTA YHTEYTTÄ
T O I M I T U S E H D O T
Verkkokaupassamme ostosten tekeminen käy helposti ja vaivattomasti. Voit selailla tuotteita tuoteryhmittäin. Otathan huomioon, että tuotteet ovat käsityönä valmistettuja ja usein uniikkikappaleita, joten pientä poikkeavuutta valmiissa tuotteessa ja verkkokaupassa näkyvässä kuvassa saattaa olla. Joskus esimerkiksi tuotteen väriä on vaikea saada ilmenemään kuvasta juuri oikeanlaisena. Koetan laittaa verkkokauppaan mahdollisimman hyvät valokuvat, tuotetiedot ja kuvaukset. Tutustu niihin ennen tilausta, niin esimerkiksi tuotteen mitat eivät pääse yllättämään.
Ostoksia pääset tekemään joko rekisteröimällä oman asiakastilin tai siirtymällä ostettavien tuotteiden valinnan jälkeen suoraan kassalle. Asiakastilin luominen ei ole pakollista, mutta se helpottaa tilausten tekemistä jatkossa. Lisäksi asiakastililtä voit seurata toimituksen etenemistä ja selata tilaushistoriaa.
Ennen tilauksen tekoa, tutustuthan huolellisesti näihin toimitusehtoihin! Handmade by Heini pidättää itsellään oikeuden muuttaa koska tahansa sopimusehtoja, ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan velvollisuus on tutustua joka kerta ennen tilauksen tekoa sillä hetkellä voimassa oleviin ehtoihin.
Kaikki hinnat sisältävät Suomessa voimassa olevan 10% arvonlisäveron (kirjat ja neuleohjelehtiset) tai 25,5% arvonlisäveron (muut tuotteet).
Tilaajan ja maksajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä tilauksen huoltajan kanssa.
M A K S U T A V A T
Verkkokaupassamme on käytössä Klarna Checkout -verkkomaksupalvelu. Voit valita maksutavaksi verkkopankin, korttimaksun tai Klarna-laskun, jonka voi halutessaan pilkkoa myös pienempiin eriin.
Käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Osuuspankin, Nordean, Danske Bankin, Säästöpankin, S-pankin, Aktian, POP-pankin, Handelsbankenin, Ålandsbankenin, Oma SP:n ja LähiTapiolan maksupainikkeilla.
Klarna Checkoutin kautta voit maksaa myös Visa-, Visa Electron- ja Mastercard-korteilla.
Maksun saajana tiliotteella näkyy Klarna AB. Klarna välittää maksusi verkkokauppiaalle.
Vaihtoehtoinen maksutapa on maksu kauppiaan toimipisteeseen. Tilatut tuotteet voi myös maksaa Handmade by Heinin työhuoneella, jos olet valinnut toimitustavaksi noudon paikan päältä. Heinin työhuoneella maksuvälineinä käy sekä pankkikortti että käteinen.
T O I M I T U S T A V A T
Käytämme lähetysten toimittamiseen yleensä Suomen Postia. Pienemmät tuotteet toimitetaan pahvisessa kirjelaatikossa kirjemaksun hinnalla. Valitettavasti kirjetoimituksille ei ole saatavilla seurantakoodia. Huomaathan, että kirjetoimitus EI koske neuleohjeita. Ohjeet toimitetaan aina sähköisenä tiedostona asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Lue asiasta lisää seuraavan väliotsikon alta.
Isommat tuotteet lähetetään painosta ja koosta riippuen sopivanlaisena postipakettina. Kun paketti on jätetty Postin kuljetettavaksi, lähetän asiakkaalle lähetystunnuksen, jolla voi helposti seurata paketin kulkua Postin nettisivuilla. Tottakai voimme toimittaa paketit myös jonkin muun kuljetusfirman kautta, kuten esimerkiksi Matkahuolto tai R-Kioski. Muistathan ottaa itse yhteyttä, jos haluat paketin muualle kuin Postiin.
Vaihtoehtoinen toimitustapa on nouto Heinin työhuoneelta. Tämä toimitustapa on maksuton. Jos asut lähettyvillä, ja haluat noutaa ostoksesi kauppiaan toimipisteestä, niin voit valita verkkokaupan kassalla toimitustavaksi Nouto Heinin työhuoneelta. Noutoajankohta sovitaan etukäteen sähköpostitse (heinikkidesign@gmail.com) tai puhelimitse soittamalla numeroon 045 631 4800. Heinin työhuone sijaitsee osoitteessa Väliojantie 69, 85840 Haapajärvi.
N E U L E O H J E E N T O M I T U S
Verkkokauppani uusimpana tuotteena ovat suunnittelemani neuleohjeet. Ohjeet lähetetään asiakkaalle sähköisenä PDF-tiedostona asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Ohjetta on helppo seurata puhelimella, tabletilla ja tietokoneella, tai sen voi myös itse halutessaan tulostaa paperille. Minä en valitettavasti pysty tarjoamaan paperisena lähetettävää vaihtoehtoa, vaan neuleohjeet lähetetään vain sähköisenä versiona sähköpostiin.
Jos olet tilaamassa pelkästään neuleohjetta, valitse kassalla toimitustavaksi Neuleohjeen sähköpostitoimitus. Neuleohjeen lisäksi tilaukseen voi tottakai lisätä myös muita tuotteita. Jos tilauksesi sisältää neuleohjeen lisäksi tuotteita, jotka tarvitsevat fyysisen postituksen, valitse toimitustapa sen mukaan (kirje tai paketti). Tällöin lähetän neuleohjeen sähköpostiin ja tilauksen loput tuotteet tavalliseen tapaan postitse.
Otathan huomioon, että verkkokaupan ohjelmisto ei pysty lähettämään neuleohjetta automaattisesti, vaan minun täytyy itse lähettää jokainen neuleohje käsin sähköpostitse. Ohje ei siis välttämättä saavu sinulle heti tilauksen tehtyäsi, mutta pyrin kyllä lähettämään tilatut ohjeet niin pian kuin vain on juuri sillä hetkellä mahdollista.
T O I M I T U S K U L U T
Käytössämme on 5,00 euron kirjetoimitusmaksu pahviseen kirjelaatikkoon mahtuville tuotteille. Harmillisesti Suomen Posti nostaa postimerkin ja pakettitoimitusten hintoja tasaisin välein, joten minäkin joudun seuraamaan tilannetta ja välillä korottamaan kirjetoimituksen ja pakettitoimituksen hintoja.
Suuremmat tuotteet, jotka eivät mahdu kirjeeseen, postitetaan joko Postin XXS-pikkupakettina hintaan 5,90€ tai Postin S-koon pakettina hintaan 7,90€.
Maksamme kaikki postituskulut yli 100 euron tilauksista.
Pidätämme oikeuden päättää itse pakkaustavasta ja postitustavasta, sekä muuttaa tarvittaessa toimituskulujen hintoja. Aina kun Posti nostaa hintojaan, mekin joudumme valitettavasti korottamaan toimituskulujen hinnat samaan summaan.
Sähköisessä muodossa olevien neuleohjetiedostojen toimitus on maksutonta. Neuleohjeet lähetetään asiakkaalle sähköpostitse PDF-tiedostona.
M Y Y N T I A L U E
Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle.
TO I M I T U S A I K A
Tuotteiden toimitusaika on pääsääntöisesti 2-5 arkipäivää tilauspäivästä. Koska kyseessä on käsityönä valmistetut tuotteet, joista useat ovat yksittäiskappaleita, tuotteiden valmistamiselle on varattava muutama päivä aikaa. Pääsääntöisesti verkkokaupassani olevat tuotteet ovat kuitenkin jo heti valmiina ja saatavilla, jolloin pyrimme postittamaan heti seuraavana arkipäivänä.
Sähköpostina toimitettavat neuleohjeet pyrin lähettämään mahdollisimman pian tilauksen saapumisesta. Otathan kuitenkin huomioon, että verkkokaupan ohjelmisto ei pysty lähettämään neuleohjetta automaattisesti heti tilauksen saavuttua, vaan minun täytyy lähettää jokainen neuleohje itse käsin sähköpostitse. Ohje ei siis välttämättä saavu sinulle heti, mutta pyrin kyllä lähettämään tilatut ohjeet niin pian kuin vain on juuri sillä hetkellä mahdollista.
Mahdollisista poikkeuksista toimitusajoissa ilmoitetaan erikseen verkkokaupan etusivulla ja Handmade by Heinin Facebook-sivulla. Poikkeuksia toimitusaikoihin saattaa aiheuttaa esimerkiksi loma-ajat. Verkkokauppa on yleensä aina auki, eikä sitä suljeta lomienkaan ajaksi. Tilata voi ihan normaalisti, mutta toimitukset hoidetaan vasta loman jälkeen.
P A L A U T U S J A V A I H T O
Kun tilauksesi saapuu, tarkistathan heti paketin ja tuotteiden kunnon. Jos jostain syystä olet tyytymätön, sinulla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk:n palautus/vaihto-oikeus. Tuotteen/tuotteiden tulee olla palautettaessa täysin käyttämättömiä, uutta vastaavassa kunnossa ja laput paikoillaan. Tuote tulee lähettää takaisin samassa paketissa, jossa se on toimitettu. Otathan kuitenkin palautus- ja vaihtotilanteissa AINA ensin yhteyttä sähköpostitse (heinikkidesign@gmail.com).
Meillä ei ole valmiiksi maksettua asiakaspalautussopimusta Postin kanssa. Palautuksesta aiheutuneet postikulut asiakas maksaa itse. Emme myöskään lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Asiakasta varta vasten tehdyillä mittatilaustöillä ei ole palautusoikeutta. Asiakas saa aina valmiista tilaustyöstä kuvan ja hinnan etukäteen, joiden perusteella hän hyväksyy tuotteen ja sitoutuu kauppoihin.
Alennustuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Jatkuva tuotteiden palauttaminen ilman todellista syytä johtaa ostokieltoon verkkokaupassamme.
V I A L L I S E N T U O T T E E N P A L A U T U S
Tarkistathan paketin ja tuotteiden kunnon heti, kun tilauksesi saapuu. Kun pakkaamme tilauksia, tarkistamme itsekin samalla kaikkien lähetettävien tuotteiden kunnon. Jos kuitenkin jostain syystä saat tuotteen, jossa on jokin valmistusvirhe, vaihdamme sen ehjään. Reklamointiaika on 14 päivää tuotteen saapumisesta. Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta heinikkidesign@gmail.com, tai puhelimella numerosta 045 631 4800.
Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja etiketti sekä pakkaus mukana. Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka ovat rikkoutuneet asiakkaan omassa käytössä väärinkäytön seurauksena.
Viallinen tuote vaihdetaan samaan tai vastaavaan uuteen tuotteeseen. Emme korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu kanssamme. Emme myöskään lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.
T O I M I T U K S E S S A R I K K O U T U N E E T L Ä H E T Y K S E T
Valitettavasti huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta Posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli huomaat, että lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi! Ota myös heti yhteyttä meihin (heinikkidesign@gmail.com), niin sovimme miten vioittuneen lähetyksen kanssa toimitaan.
Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen seitsemän päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.
F O R C E M A J E U R E
Handmade by Heini ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force Majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.
Y H T E Y S T I E D O T
Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:
- Sähköpostilla osoitteesta heinikkidesign@gmail.com
- Tekstiviestillä numerosta 045 631 4800
Käyttöehdot päivitetty viimeksi 29.11.2024.
OTA YHTEYTTÄ